Συνήθως δεν δίνει κανείς τόση σημασία, ή όση πραγματικά χρειάζεται, σε αυτά τα “δώρα” που έτυχε να έχει ο άνθρωπος, όπως είναι οι βασικές αισθήσεις του. Μόνο όταν χάσουν κάποια από αυτές, τότε καταλαβαίνουν τον λαβύρινθο στον οποίο έχουν εγκλωβιστεί αυτά τα άτομα, χωρίς να είναι επιλογή τους, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που στιγματίζονται και κατακρίνονται.

Συνέντευξη στην Κωνσταντίνα Χαϊνά : Φυσικά, αυτός ο λαβύρινθος βρίσκεται και έξω στον κόσμο. Η αναπηρία δημιουργείται από την ίδια την κοινωνία, όταν αυτή μη έχοντας τις κατάλληλες υποδομές, δεν δίνει την απαραίτητη προσοχή στις ατέλειες ενός ανθρώπου, διαγράφοντας όλες τις άλλες πλευρές του. Οπότε αυτομάτως, φαίνεται ότι αυτοί μειονεκτούν, και δεν υπάρχει πραγματική ισότητα, η οποία σημαίνει ίσες ευκαιρίες στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή.

Από την άλλη μεριά όμως, γίνονται κάποιες προσπάθειες απλόχερα, όπως αυτή της Άννας Γιαννοπούλου, 19χρονης φοιτήτριας Στατιστικής, η οποία ανεβάζει στο Διαδίκτυο ελληνικά τραγούδια, κυρίως ραπ, μεταφράζοντάς τα στη νοηματική. Είναι ιδιαίτερο νέοι άνθρωποι να ξεκινούν κάτι που δεν συνηθίζεται στην ελληνική κοινωνία, προσπαθώντας απλώς να την κάνουν καλύτερη.

– Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σου με την νοηματική; Πόσο δύσκολο είναι να μάθει κάποιος;

Ξεκίνησα να μαθαίνω νοηματική από μικρή ηλικία που άρχισα να αντιλαμβάνομαι, καθώς η γιαγιά και ο παππούς μου είναι κωφοί. Μάθαινα ώστε να μπορώ να συνεννοούμαι μαζί τους, γιατί μέναμε μαζί. Είναι αρκετά δύσκολο θα έλεγα και το λέω εγώ παρόλο που έμαθα – ακόμα μαθαίνω – απλά από το οικογενειακό μου περιβάλλον.
– Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για την εκμάθηση της Νοηματικής; 
Πιστεύω η μόνη προϋπόθεση για την εκμάθηση της ΕΝΓ (Ελληνική Νοηματική Γλώσσα) είναι η θέληση. Αν κάποιος θέλει να μάθει και αγαπά τη νοηματική γλώσσα, μπορεί να πάει σε μια σχολή (7 έτη φοίτησης) ή ακόμα καλύτερα αν υπάρχει κάποιο άτομο με προβλήματα ακοής στο κοντινό περιβάλλον του, να μάθει τα βασικά ώστε να μπορεί απλώς να συνεννοείται.
– Θεωρείς πως οι άνθρωποι με προβλήματα ακοής είναι κατά κάποιον τρόπο «παραμελημένοι» στην ελληνική κοινωνία;
Θα έλεγα πως ναι, όχι τόσο οι άνθρωποι των νεότερων γενεών, αλλά περισσότερο οι ηλικιωμένοι που δεν μεγάλωσαν με τις ίδιες παροχές.
– Πώς προέκυψε η ιδέα να αρχίσεις να μεταφράζεις τραγούδια και να τα ανεβάσεις στο διαδίκτυο; 
Μου αρέσει πολύ να τραγουδάω, οπότε κάθε φορά που τραγουδούσα σκεφτόμουν πως θα μπορούσε να γίνει η διερμηνεία του κάθε τραγουδιού. Έτσι κι έγινε και το συνέχισα.
– Ποιες ήταν οι πρώτες αντιδράσεις του κόσμου; Υπήρχαν και αρνητικές κριτικές;
Θα έλεγα πολύ θετικές. Εντυπωσιάστηκαν πολλά άτομα, μου έστελναν να με συγχαρούν, είναι απίστευτο πως το “αγκάλιασε” ο κόσμος όλο αυτό που κάνω. Ωστόσο ναι, είχα κάποιες άσχημες κριτικές, με στεναχώρησαν αρκετά γιατί είμαι άτομο που τα παίρνει κατάκαρδα και ένιωθα πως ουσιαστικά χλευάζουν τους ανθρώπους μου. Το ξεπέρασα όμως γιατί σκεφτόμουν πως το κάνω για μένα και για όσους πραγματικά θα βοηθηθούν.
– Γιατί επέλεξες τη ραπ μουσική; 
Η ραπ μουσική είναι προσωπικά κατ’ εμέ η έκφραση όλων των ανεξήγητων συναισθημάτων. Κάθε τραγουδιστής της ραπ έχει κάτι δικό του να πει, από την δική του οπτική γωνία. Γενικότερα όμως τα μουσικά μου ακούσματα είναι σε περισσότερα είδη.
– Πόσο σίγουρη είσαι για τις μεταφράσεις που έχεις κάνει;
Σίγουρα όχι απόλυτα, κάποιες λέξεις δεν υπάρχουν οπότε ψάχνω συνώνυμες και πάνω στο τραγούδι μπορεί να κάνω μικρά λάθη λόγω άγχους να βγει σωστά.
– Έχει καμία σχέση αυτό που σπουδάζεις με τη νοηματική; Μπορεί να συνδυαστεί;
Όχι δεν έχει καμία σχέση, σπουδάζω Στατιστική και δε νομίζω πως θα μπορούσε να συνδυαστεί εύκολα, διότι είναι πολύ δύσκολο το τμήμα, πολλά μαθηματικά και δεν μπορούν να μεταφραστούν στη νοηματική.
– Θεωρείς πως κάποια στιγμή θα ασχοληθείς σε επαγγελματικό επίπεδο;
Το έχω σε μια άκρη του μυαλού μου, αν δεν τα καταφέρω με τη σχολή ή με όσα έχω στο μυαλό μου, να το κυνηγήσω ύστερα. Αλλά δεν είναι κάτι που με “καίει” να το κάνω στο άμεσο μέλλον.
– Κάθε πότε ανεβάζεις νέο βίντεο; 
Συνήθως ανεβάζω 1 βίντεο κάθε 10 μέρες, δεν έχω πολύ χρόνο ούτε τον απαραίτητο εξοπλισμό.
– Ποιος είναι ο στόχος σου από τα βίντεο στο YouTube;
Στόχος μου είναι να εξαπλωθεί η προσπάθειά μου αυτή. Να δουν τα βίντεο μου άτομα που είναι κωφοί ή βαρήκοοι. Ήδη έχει γίνει και ήταν κάτι που με συγκίνησε ιδιαίτερα. Μέσω των βίντεο που κάνω, με βρήκε ένα παιδί κωφό κοντά στην ηλικία μου και μου είπε συγκεκριμένα «Mε συγκίνησες πάρα πολύ, επειδή είμαι κωφό παιδί και δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο». Είναι ανεξήγητη η ευτυχία που ένιωσα, γιατί για αυτούς τους ανθρώπους προσπαθώ.
– Ποιο είναι το μήνυμα που θέλεις να περάσεις;
Είναι μια φράση που πάντα έχω στο μυαλό μου και γνωστή σε όλους, «Δεν υπάρχει δε μπορώ, υπάρχει δεν θέλω». Και εγώ θέλω να είμαι μια μικρή απόδειξη στην κοινωνία αυτή ότι «θέλω» να προσπαθώ για κάτι όμορφο, για κάτι που μπορεί να χαροποιήσει κάποιον άλλον πέρα από το “εγώ” μου. Γιατί θέλω να υπάρξουν κι άλλα άτομα σαν εμένα. Το μόνο που ξέρουμε είναι να λέμε για τις δυσκολίες και την ασχήμια της κοινωνίας μας. Εγώ λοιπόν θέλω να τοποθετήσω ένα λιθαράκι σε όσους προσπαθούν να το αλλάξουν αυτό και να ομορφύνουν τον κόσμο με το δικό του τρόπο ο καθένας.
Το κανάλι της Άννας στο YouTube μπορείτε να το βρείτε ΕΔΩ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *